Nieuws van groep 3/4

donderdag 16 juni 2022

Hè, wat fijn…we mogen onbekommerd op schoolreis na twee corona-jaren! Wat hebben we genoten!
Het begint al met de voorpret. Enerzijds het erop verheugen. Anderzijds ook enige spanning bij deze en gene.
Eindelijk is het zover: dinsdag 14 juni met zijn allen in de bus op weg naar Ouwehands Dierenpark Rhenen. In de dubbeldekker met alle kinderen van groep 1 t/m 4 en begeleiding wordt luidkeels gezongen o.l.v. de gevarieerde playlist van moeder Sandra. De chauffeur begeleidt ons, bij aankomst, keurig tot ín het dierenpark, alwaar we in groepjes van zes uiteengaan. Het is fantastisch om te horen en ervaren hoe de kinderen de imponerende “dieren uit het wild” aanschouwen! “Wow, dit is de eerste keer van mijn leven dat ik een ECHTE olifant zie!” is een kreet van een kind die overweldigd raakt bij het zien van deze imposante beesten met aandoenlijk jong.
Wat een rijkdom om met deze enthousiaste kinderen tussen het enorme dierenaanbod te mogen lopen en te beleven! Van de speelse, beweeglijke apen tot de slapende reuzenpanda’s. Van de behendig zwemmende Humboldt-pinguins tot de rondsluipende beren. Van de gigantische bonobo’s tot in de griezelgrot met dwergvleermuizen. Het is te veel om op te noemen. Elke hoek die we omslaan, elk pad dat we bewandelen…we laten ons voortdurend verrassen!
Na een heerlijke friet-lunch zijn de kinderen als behendige apen losgegaan in het uitnodigende speel-/buitel-/draai-/glijparadijs. Met als “speeltoetje” het springen op een mega-springkussen. Sokken en schoenen weer aan en nog even een lusje giraffen, zebra’s, struisvogels, wrattenzwijnen, wolvarkens… Het aanbod is zó immens!
Moe van alle indrukken, het wandelen en spelen lopen we ’s middags de poort uit…zó voldaan! Wat een mooie dag!!
Dank voor alle begeleidende ouders die dit mede mogelijk hebben gemaakt!