Talentmiddagen

donderdag 4 november 2021

Wat fijn, we konden dit schooljaar gewoon fysiek op school starten. Er mag steeds weer iets meer. Dit betekende onder andere dat de eerste ronde van de Talentmiddagen gewoon kon doorgaan!

En wat zijn er weer een uiteenlopende workshops bedacht, de keuze is reuze. De leerkrachten hebben weer goed hun best gedaan om de leerlingen enthousiast te maken en in te spelen op de verschillende talenten van de kinderen. De kinderen konden hun keuzes aangeven met 1-3. Op basis hiervan zijn de groepjes ingedeeld. Gelukkig konden alle kinderen worden ingedeeld bij een van deze workshops.

Zo worden er tijdens deze eerste ronde dromenvangers, gipsmaskers en grafische figuren gemaakt. Het zijn alledrie beeldende activiteiten, maar je hebt er wel heel andere vaardigheden en inzichten voor nodig.

In het speellokaal wordt er geïmproviseerd met verschillende dramaspellen. Er wordt tussendoor ook veel gelachen, want er ontstaan soms hilarische situaties waarop moet worden ingespeeld.

In het technieklokaal werden de kinderen uitgedaagd met allerlei proefjes. In tweetallen werd er veel ontdekt en uitgevoerd. De verwondering was groot.

Overal in de school hing een overheerlijke lucht. Deze lucht kwam uit het BSO-lokaal. Hier waren de kinderen een heerlijke groentesoep aan het koken. Het recept werd stapsgewijs doorlopen en na veel snijwerk mocht het resultaat er zeker zijn. Het harde werken werd beloond met een warm bakje soep, passend bij het huidige herfstweer.

Er staan nog twee talentmiddagen op de planning.

De tentoonstelling voor ouders van deze Talentmiddagen zal op vrijdagmiddag 19 november 2021 plaatsvinden.

U ontvangt hiervoor nog een uitnodiging.