Voorleeswedstrijd

donderdag 18 oktober 2018

Wij organiseren dit jaar een echte voorleeswedstrijd. Alle kinderen die het leuk vinden om voor te lezen mogen meedoen aan deze wedstrijd.

De voorleeswedstrijd wordt georganiseerd in het kader van leesbevordering en heeft daarom als belangrijkste doel het leesplezier bij kinderen te stimuleren en hen enthousiast te maken voor kinder- en jeugdboeken. Voorlezen is namelijk dé manier om leesmotivatie bij kinderen te vergroten. Kinderen leren veel van elkaar in deze voorleeswedstrijd.

In elke klas worden eerst voorrondes gehouden. Deze voorrondes zijn in de week van 12 november. Elke leerkracht zal zelf een dag kiezen en u daarover informeren. De kinderen die willen meedoen kunnen zich ook aanmelden bij de eigen leerkracht.
Uit elke groep zal een winnaar gekozen worden. Een winnaar uit groep 1, uit groep 2, uit groep 3 enz. Deze winnaars uit groep 1 t/m4 en de winnaars uit groep 5 t/m 8 zullen dan meedoen aan de finale.

De finale zal zijn op donderdag 22 november om 13:30uur. U bent als ouders uiteraard van harte welkom!

De winnaar uit groep 8 mag meedoen aan de Apeldoornse voorleeswedstrijd! En misschien zelfs wel aan de provinciale en landelijke voorleeswedstrijd.

De kinderen die zich opgeven krijgen ook een blad mee waarop nog wat tips staan.

Wij hopen dat veel kinderen zich opgeven en natuurlijk dat er veel plezier wordt beleefd aan het voorlezen.