Op donderdagochtend 14 maart hebben wij met de kinderen uit groep 4 een bezoek aan de bibliotheek gebracht. De ouders die reden bleven ook gezellig tijdens ons biebbezoek, fijn! Anna heeft ons eerst wegwijs gemaakt in de bieb. Hoe vind je nu een boek wat bij jou past? Welke verschillende genres zijn er? De kinderen waren
Na de Krokusvakantie zijn wij gestart met het rekencircuit. Het is een soort inloopmoment waarbij wij verschillende rekendoelen aanbieden. Er wordt ook telkens een nieuw rekenspel uitgelegd. Het doel is dat zij dit spel in de volgende rekencircuits zelfstandig kunnen spelen. We zijn bezig met het automatiseren van verschillende rekenvaardigheden doormiddel van concreet materiaal, spellen
Wij doen met de hele school jaarlijks schoolbreed mee aan De Kunstweken, een bijzonder project Beeldende Vorming. Het doel is ieder kind op eigen niveau te inspireren tot het maken van een écht kunstwerk door hen kennis te laten maken met bijzondere kunstenaars. Groep 4 maakte kennis met: Keith Haring. Keith Haring tekende vaak in
Vanmorgen hebben jullie kunnen zien dat de kleuteringang afgesloten was met een code. Door op het schoolplein te speuren, konden de leerlingen de code kraken. Zo konden wij gelukkig toch nog naar binnen en kon de Grote Rekendag van start gaan. In de klas zochten de kleuters naar getallen en de betekenis hiervan. Want waarom
‘Bieb’, zei juf Elma..’liotheek!’ zeiden de kinderen! Als school vinden wij lezen een enorm belangrijk onderdeel van ons lesprogramma. Een bezoek aan de bibliotheek kan hierbij niet achterblijven. Nou daar waren we dus op bezoek. Alle groepen zijn er de afgelopen week geweest. Groep 1/2A en 1/2B gingen naar Juf Elma. Zij gaf een leuke
We hadden vanuit het cultuurmenu een gastles. Het ging over het maken van animatie. Vroeger maakte men geen films met computers. Daar gebruikten ze talloze foto’s voor die ze achterelkaar plakten. Ze ervaarden hoe zo’n animatie vroeger tot stand kwam. Ze hebben ook een eigen animatie ontworpen en ‘afgespeeld’ in en Zoötroop. De kinderen vonden
In groep 3 hebben wij een dierenopvangcentrum gehad. Er kwamen patiënten (knuffeldieren) bij ons binnen. Deze waren behoorlijk ziek. In dit Rekenlab oefenden de kinderen het meten met een zelfgekozen maat, bijv.: gewicht, voer enz. De kinderen leerden wanneer het belangrijk is om precies te meten (koorts en hartslag) en wanneer ongeveer meten voldoende is
Vandaag zijn we voor het onderdeel ruimtelijk construeren van kunstzinnige vorming druk bezig geweest met voederhuisjes maken. De kinderen hebben een bouwpakket gekregen van de bonusvader van juf Emma en konden aan de slag met het schuren van het hout. Na het schuren zijn de kinderen aan de slag gegaan met het in elkaar zetten
Gister 13 februari heeft Ghaibar uit groep 8 meegedaan aan de voorleeswedstrijd bij Coda.Hij las een stuk uit het leven van een allerbeste vriend: Grappige Griezels.Er waren ook 3 klasgenoten mee, die hem supporten en meeleefden. In deze finale ronde deden in totaal 10 kinderen mee, van allerlei verschillende scholen uit Apeldoorn. Ghaibar heeft heel
Wat hebben wij een gezellig voorleesontbijt gehad op 24 januari! We begonnen de ochtend met heerlijke krentenbollen, crackers en/of ontbijtkoek. Daarnaast kregen we een glaasje water, ranja, chocomelk of fristi. Toen de buikjes vol begonnen te raken, kwam Jan de Politieman binnen en kon het voorlezen beginnen. Jan las voor uit het boek ‘Agent en