Bewegingsonderwijs (gym)

De kleuters hebben dagelijks een gymles in hun eigen speellokaal. Ze hebben een tas waarin ze hun gymschoenen opbergen. Ze hebben geen speciale kleding nodig.
De groepen 3 t/m 8 krijgen twee keer per week een gymles. Elke groep krijgt op maandag en woensdag les van een vakleerkracht. Op maandag wordt er buiten gymles gegeven en op woensdag gaan de kinderen naar de zaal.

De kinderen moeten tijdens de gymles sportkleding (sportbroek en T-shirt) dragen, dus geen kleding die in de klas ook gedragen wordt. Na de gymles moet de gymkleding mee naar huis, zodat deze gewassen kan worden. Het dragen van gymschoenen wordt sterk aangeraden in verband met de kans op voetschimmels en het bezeren van tenen. Deze sportschoenen mogen geen donkere zolen hebben in verband met het beschadigen van de vloer van het gymlokaal.
Voor de buitenlessen is het handig dat de kinderen een trainingsbroek, een jasje of trui en buiten gymschoenen hebben.

Daarnaast is afgesproken dat tijdens de gymles geen sieraden gedragen mogen worden met het oog op de veiligheid.